Veelgestelde Vragen| Helpdesk

Wie is Digiweb?

Gevestigd in Dublin, Ierland, met dienstverlening in België en Groot-Britannië, verzorgd Digiweb al sinds 1997 communicatie... Met zoveel ervaring weet u dat u in goede handen bent.

Waarom verandert u van naam?

Per 1 oktober 2014 zullen de voorwaarden van uw contract worden gewijzigd en zullen uw diensten verzorgd worden door DT (Belgium) BVBA, handelend onder de naam Digiweb. Deze verandering zal uw huidige dienstvoorziening niet aantasten.
Het is een stuk eenvoudiger om al uw telecommunicatie onder één dak te brengen! Nog een teken van Digiwebs toewijding om u van dienst te zijn

Hoe kan ik uw klantendienst bereiken?

U kunt onze klantendienst contacteren:
Via telefoon op 0800 50 449 (gratis vanaf vaste lijn) Van maandag tot donderdag 9:00 tot 18:00 en op vrijdag van 9:00 tot 17:00
Via e-mail op service@digiwebtelecom.be
Via post, gericht aan Digiweb Klantendienst, Postbus 5100, Gebouw DePost, 1931 Brucargo, België

Welke producten biedt u aan?

Onze voornaamste producten zijn: vaste telefonie, mobiele telefonie, ADSL aansluitingen zonder minimale contractduur. Allen voorzien van uitstekende ondersteuning.

Heeft u uw eigen netwerk?

Op het moment niet. Wij maken gebruik van het Belgacom netwerk voor telefoonlijnen, het Base netwerk voor mobiele producten en Mobistar/Edpnet voor internet producten.

Hoe kan ik mij inschrijven?

U kunt u aanmelden via onze website en het contract per post, fax of e-mail retourneren. U kunt tevens onze klantendienst bellen op 0800 50 449. Het activeren duurt ongeveer 5 werkdagen. Wij zullen u bellen zodra u aangesloten bent en u zult tevens schriftelijke bevestiging ontvangen binnen één week na aansluiting.

Hoe ontvang ik mijn rekening?

Elke maand ontvangt u een rekening voor de dienst van de voorgaande maand. U kunt de rekening per post of per e-mail ontvangen. (e-facturatie)

Hoe kan ik mijn rekening betalen?

U kunt uw rekening betalen:
Via acceptgiro: acceptgiro bijgesloten in uw rekening
Via domiciliëring: neem contact op met onze klantendienst
Via kredietkaart: wij accepteren Visa en Mastercard

Voor gemak: kies domiciliëring!
Hoe werkt het?

Het bedrag op uw rekening wordt automatisch elke maand van uw bankrekening afgeschreven. U ontvangt nog steeds uw rekening, maar u heeft geen zorgen meer of deze betaald is!

Hoe kan ik mijn domiliciëring activeren?
Download simpelweg het formulier via onderstaande link. U vult deze in en retourneert deze naar onze klantendienst via e-mail service@digiwebtelecom.be of per fax +353 42 936 0024
Houdt u er alstublieft rekening mee dat het drie weken kan duren alvorens de domiliciëring is geactiveerd. Uw meest recente rekening zult u misschien op andere wijze moeten voldoen alvorens uw domiliciëring actief is.

Download Direct Debit form here!

Wat is e-facturatie?

E-facturatie houdt in dat u uw rekeningen per e-mail ontvangt. Elke maand ontvangt u een link naar uw beveiligde online account waar u uw rekening kunt inzien in PDF-formaat.
Om deze optie te activeren, neemt u contact op met onze klantendienst. U zult vervolgens uw inloggegevens ontvangen voor toegang tot uw online account.

kan ik een domiciliëring wijzigen of annuleren?

Neem contact op met onze klantendienst op 0800 50 449

Krijg ik nog steeds een rekening van Belgacom?

Ja en nee. Uw telefoonlijn is nog steeds eigendom van Belgacom en zij kunnen u nog factureren voor lijnhuur, alsmede voor diensten als voicemail, nummerweergave of doorschakelnummers. Echter, als uw telefoongesprekken u aangerekend worden door Belgacom, raden wij u aan om ons te contacteren voor toelichting.

Hoe wordt een gesprek in rekening gebracht?

De prijs wordt berekend aan de hand van de kosten per minuut en de opzetkosten. Bij het in rekening brengen wordt per seconde gerekend, van de eerste tot de laatste. Voor sommige pakketten echter, worden de kosten per gesprek gerekend.

Hoe kan ik de details van mijn gesprekken zien?

Een gedetailleerde rekening is beschikbaar op uw beveiligde online account. Als u deze per post wenst te ontvangen, neemt u contact op met onze klantendienst op 0800 50 449.

Ik heb al een mobiel nummer en ik wil mij inschrijven voor uw producten. Kan ik mijn nummer behouden?

Ja, u kunt uw nummer kostenloos behouden, onafhankelijk van wie uw huidige aanbieder is. Uw contacten zullen u kunnen bereiken op hetzelfde nummer.
Neemt u contact met ons op alvorens u uw huidige aanbieder opzegt. Wij verzorgen de overgang voor u!

Hoe kan ik contacten behouden die op mijn oude SIM kaart zijn opgeslagen?

Indien uw contacten zijn opgeslagen op uw telefoon, is er niets wat u hoeft te ondernemen en uw contacten zijn beschikbaar zodra u van SIM kaart wisselt. Als uw contacten op uw SIM kaart zijn opgeslagen, dient u deze op te slaan op het geheugen van uw telefoon. Raadpleegt u de handleiding van uw mobiel.

Hoe kan ik mijn MMS en mobiele data configureren?

MMS:
APN: mms.be
Gebruikersnaam: mms
Wachtwoord: mms
MMSC: http://mmsc.be
- optionele instellingen -
Proxy: 217.72.235.1
Port: 8080
Max size: 300000

MTMobile Data
APN: web.be
Gebruikersnaam: web
Wachtwoord: web

U zult uw telefoon nadien opnieuw op moeten starten.

Wat te doen bij diefstal of verlies van mijn mobiel?

Bij verlies of diefstal van uw telefoon, belt u ons zo spoedig mogelijk op 0800 50 449, van maandag tot donderdag 9:00 tot 18:00 en vrijdag van 9:00 tot 17:00. Buiten deze uren, belt u (enkel bij diefstal of verlies van uw telefoon ) op b>0487 575 575, of vanuit het buitenland 00 32 487 575 575. Wij zullen onmiddelijk uw SIM kaart blokkeren en u gratis een nieuwe toesturen. Uw nummer blijft hetzelfde.

Wat is VoiceMail?

VoiceMail neemt een bericht voor u op indien u niet beschikbaar bent om de telefoon te beantwoorden. U kunt zelf een VoiceMail bericht inspreken.

Hoe kan ik mijn VoiceMail instellen?

Voor uw vaste lijn, contacteert u Belgacom.
Voor uw mobiel kunt u de volgende stappen ondernemen. Bel 1933 (toegang tot uw VoiceMail) met uw mobiel. De eerste keer kunt u uw taal kiezen (1 voor Engels, 2 voor Frans, 3 voor Nederlands), om vervolgens uw gewenste toegangscode in te voeren, een zelf te kiezen code voor toegang tot uw VoiceMail. Deze bestaat uit 4 cijfers, gevolgd door het #. Zodra u uw toegangscode heeft gekozen, kunt u uw welkomsbericht inspreken. Wanneer u uw bericht ingesproken heeft, kunt u # drukken om af te ronden.

Wat is roaming?

Bellen, SMS'en en surfen in het buitenland heet roaming.

Wanneer u naar een ander land gaat binnen de Europese Unie, heeft u ongetwijfeld de gratis SMS ontvangen waarin de tariefen voor bellen, SMS-en datagebruik worden weergegeven. Binnen de Europese Unie zijn de prijzen voor roaming gereguleerd en gebonden aan een maximum tarief (Eurotariff).

Het Eurotariff geldt voor telefoongesprekken, SMS, MMS en voor datagebruik op uw mobiele telefoon, uw smartphone of uw tablet.

Prijzen voor roaming

Als klant van een Belgische provider profiteert u van het Eurotariff zodra u in een land binnen de Europese Unie bent, of een land wat een overeenkomst heeft met de Europese Unie (Noorwegen en IJsland) wanneer u:

- Belt naar een Belgisch nummer, zowel vast als mobiel
- Belt naar een nummer in het land waar u zich bevindt, zowel vast als mobiel
- Gebeld wordt of een sms ontvangt op uw telefoon, smartphone of uw tablet
- Surft op het internet met uw smartphone of tablet

Het Eurotariff geldt enkel:

- In landen binnen de Europese Unie (Zwitserland derhalve niet)
- In landen die een overeenkomst hebben met de Europese Unie: Noorwegen, IJsland
- Wanneer u niet in België bent (als u een buitenlands nummer belt vanuit België, wordt u het internationale tarief aangerekend, doorgaans hoger dan het Eurotariff)
- Bij mobiel gebruik, dus niet bij een vaste lijn vanuit het buitenland.

Roaming tarieven (inclusief BTW) per 1 juli 2014:
Bellen € 0,230/min
Gebeld worden € 0,060/min
SMS verzenden € 0,073/SMS
SMS ontvangen Gratis
Data gebruik € 0,242/Mb

Roaming kosten beheren:

Deactiveer de‘data-roaming’ optie op uw smartphone wanneer u geen gebruik maakt van het internet om zo automatische verbindingen te voorkomen

Negeert u geen waarschuwingsberichten wanneer u 80 % van uw datalimiet heeft gebruikt.

Let op: zodra de datalimiet bereikt is, wordt de dienst afgesloten tenzij u expliciet toestemming heeft gegeven aan uw provider om dit niet te doen. Dit is wettelijk vastgelegd!

Premium nummers en SMS

Let up bij telefoongesprekken of SMS naar ‘speciale’ nummers; deze kosten meer dan gesprekken of SMS naar ‘normale’ nummers

Voor bepaalde telefoon- of SMS-nummers geldt een speciaal, premium tarief. Dit zijn nummers die toegang geven tot specifieke informatie, spelletjes of amusement diensten.

Voor oproepen naar telefoonnummers van het 070/078 type, van het soort 0900 of SMS naar korte telefoonnummers kan een premiumtarief gelden. Dit tarief kan leiden tot een significante telefoonrekening.

Neem contact op met onze klantendienst om premium nummers gratis te blokkeren vanaf uw toestel.

Premium tariefen (onder voorbehoud)

070 € 0.30/min.
078 € 0.30/min.
0900 € 0.50/min.
0901 € 0.50/gesprek
0902 € 1/min.
0903 € 1.50/min.
0904 € 2/min.
0905 € 2/gesprek
0906 € 1/min.
0907 € 2/min.
0909 Flexibel (per minuut en/of per gesprek, met een maximum van € 31.-)

Premium SMS tarief:

2000 tot 2999: € 1.- per verzonden en/of ontvangen SMS
3000 tot 3999: € 2.- per verzonden en/of ontvangen SMS
4000 tot 4999: € 31.- per verzonden en/of ontvangen SMS
5000 tot 5999: € 0.50 per verzonden en/of ontvangen SMS
6000 tot 6999: € 2.- per verzonden en/of ontvangen SMS
7000 tot 7999: € 4.- per verzonden en/of ontvangen SMS
9000 tot 9499: € 2.- per bericht voor inschrijving en per ontvangen bericht
9500 tot 9999: € 2.- per bericht voor inschrijving en per ontvangen bericht.

This Website is best viewed in landscape mode